Z nami dowiesz się jak rozkręcić własny biznes

Akcja „Dobry biznes na wsi”

Kampania prowadzona przez Polską Organizację Turystyczną ma na celu kreowanie wizerunku obszarów wiejskich jako miejsca atrakcyjnego do życia i prowadzenia biznesu. Kampania wpisuje się w najnowsze trendy powrotu do natury, zrównoważonego rozwoju i „slow life”.

 

Zainspiruj się!

Głównym założeniem kampanii jest promocja pomysłu na życie, jakim może być prowadzenie biznesu na wsi.  Akcja „Dobry biznes na wsi” może być inspiracją zarówno dla mieszkańców obszarów wiejskich, którzy już prowadzą działalność, jednak szukają nowego źródła dochodu lub po prostu chcą się rozwijać, jak i dla mieszkańców miast – tych, którzy dopiero planują takowe przedsięwzięcie  i tych, którzy podjęli już konkretne kroki i są w fazie realizacji. Akcja da im konkretną wiedzę w tej dziedzinie i impuls do inwestycji w wymarzoną przyszłość.

 

Im się udało

Kampania POT skupia się na przedstawieniu historii osób przedsiębiorczych, którzy swoje plany zamienili w czyn i z powodzeniem prowadzą działalność na polskiej wsi. W dobie nadmiaru informacji odbiorcy często kierują się przy podejmowaniu decyzji rekomendacją innych osób. Dlatego kluczowe znaczenie w kampanii ma udział 10 blogerów, o dużym potencjale marketingowym. Wybrane inicjatywy biznesowe wyróżniają się zaś wśród konkurencji innowacyjnością, potencjałem mediowym i profesjonalizmem. Poza branżowym aspektem „Dobry biznes na wsi” to także wskazanie miejsc atrakcyjnych turystycznie. Wybrane obiekty stanowią punkty na mapie, które warto odwiedzić ze względu na urzekającą okolicę, ciekawą aranżację miejsca, wytwarzane przez gospodarzy rękodzieło, poruszającą historię czy wprowadzone ekologiczne rozwiązania. Materiały publikowane przez infuencerów w ich kanałach będą podkreślać m.in. turystyczne i rekreacyjne zalety wybranych obiektów, interesujące historie ich powstania oraz doświadczenia ich właścicieli.

 

 

Forma promocji

Twórcy, biorący udział w kampanii w naturalny sposób połączą swoją aktywność z promocją wybranych obiektów.  Jednocześnie posiadają dużą i wierną społeczność, która kieruje się ich rekomendacjami. Linki do materiałów stworzonych przez blogerów będą publikowane również w mediach społecznościowych należących do Polskiej Organizacji Turystycznej. Na fanpage’u Polska.travel na bieżąco będą pojawiać się posty dotyczące obiektów, ale i przekierowania do publikacji stworzonych przez blogerów odwiedzających te miejsca. Wybrane formy promocji będą sukcesywnie prowadzić do spełnienia długofalowego celu akcji, którym jest profesjonalizacja turystyki na obszarze wiejskim. Pokazywanie historii zwykłych ludzi, którzy spełnili swoje marzenia, przyczyni się do tworzenia nowych profesjonalnych i kompleksowych produktów turystycznych, skoncentrowanych wokół biznesu agroturystycznego, w tym również kameralnych miejsc o niepowtarzalnym klimacie, promujących zdrowy i dobry styl życia.

 

Projekt jest finansowany w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.